Ett bra varumärke hjälper kunden att berätta om sig själv


Postad 13 maj 2014

connect öst 8 maj

Tillsammans med Connect Öst har Väsby Promotion under året en föreläsningsserie i fem delar. Den 8 maj var det dags för den fjärde delen som handlade om hur du som företagare kan arbeta med ditt varumärke för att göra en bättre affär.

Ulrika Burling från Differ tillsammans med Krister Samuelsson från Connect Öst berättade under seminariet om hur viktigt det är att arbeta med sitt varumärke som en del av hela affärsstrategin. Varumärket är nämligen summan av de produkter, tjänster etc. som företaget levererar och även de åsikter som allmänheten har om ett varumärke. På svenska finns det bara ett namn, varumärke, medan det på engelska finns två olika, trade (kommunikation och handel kring varumärket) och brand (det faktiska utseendet).

Under seminariet var det fokus på hur ett företag kan arbeta med sitt varumärke genom att gå igenom olika steg och också formulera en strategisk målgrupp. Sist men inte minst är det av vikt att ta en bra positionering som är möjlig att leva upp till. Många av deltagarna tog efter seminariet chansen att ställa frågor kring detta ämne.

Nästa tillfälle i seminarieserien är den 25 september. Då handlar det om hur företag kan hitta kapital. Separat inbjudan kommer men du kan redan nu anmäla dig till marie.ostling@vasbypromotion.se eller ringa 08-590 327 00.