Consupedia är konsumentens encyklopedi som för första gången skapar transparens i livsmedelssystemet. Consupedia gör det möjligt för dig att se bortom pris och förpackning för att kunna avgöra om produkter når upp till dina krav.
Insikter om hur vår konsumtion påverkar vår omvärld skapar stora beteendeförändringar på samhällsnivå. Oavsett om du är statsöverhuvud, enskild konsument eller inköpare finns nu ett verktyg som hjälper dig att styra din konsumtion i dina värderingars riktning. Mätbara mål, feedback på hållbarhetsavtryck över tid samt tips på förbättringar är några av de verktyg som får dig att bidra till en mer hållbar värld.
Utvärderingen av produkterna består av 19 hållbarhetsparametrar som t.ex. risk för barnarbete, klimatpåverkan, vattenåtgång och hälsoeffekter. Dessa ligger till grund för presentationen av de tre huvudkategorierna Hälsa, Rättvisa och Miljö.
Consupedia är världens största databas för hållbarhet i relation till livsmedel, redo att förändra din konsumtion från dag 1.
Roberto Rufo Gonzalez, forskare och grundare av Consupedia, berättar om det digitala beteendeförändringsverktyget som hjälper samhället att ställa om till ett mer hållbart beteende.